IS HET TOEVAL DAT SNBA NU PAS MET COMMENTAAR OP SPREIDING KOMT?

 

MAIL dd 9 DECEMBER 2003

 

De woordvoerder van SN Brussels Airlines die we vanmorgen op Radio 1 (Voor de Dag) aan het woord kregen, gaf toe dat hij eigenlijk geen kennis van zaken had. Ten eerste kende hij blijkbaar de exacte inhoud van het spreidingsplan niet. Ten tweede was hij niet onderlegd in de technische materie. Wat hij op de radio kwam doen, is dus maar de vraag.

 

Of toch niet ? Is het immers niet opvallend dat er vanuit deze hoek pas commentaar komt op het ogenblik dat een spreidingsplan op het punt staat in voege te treden terwijl de kwestie reeds maanden centraal staat in politiek en media. Is het niet eigenaardig dat SN Brussels Airlines tijdens het interview toegaf deandere maatschappijen (bvb VIRGIN) wel te hebben vermeld maar dat deze geen kennis hadden van de brief. Misschien moet het antwoord op deze vragen gezocht worden in de identiteit van de kopstukken van SNBA?

 

SNBA had beter moeten weten. Windcondities zorgen uiteraard voor afwijkingen.In feite is dit steeds het geval geweest. Alhoewel!!! Het is gebleken dat ook nu nog piste 25R wordt gebruikt met maximale rug- of zijwind, waardoor de Noordrand laag wordt overvlogen. Dit is opvallend het geval bij de nachtvluchten van DHL.

 

Het lijkt er dus erg op dat dit opnieuw een poging is om het plan om andere redenen te kelderen dan wat er voorop wordt gesteld. We dachten dat het triestig gesteld was met een aantal politieke mandatarissen, maar nu blijkt dat dit ook het geval is met sommige ‘captains of industry’ die zich door NIMBY-denkers voor de kar laten spannen.

 

K.A.

Noordrand