Waarom wordt vandaag, een mistige zondag, voor zoveelste keer spreidingsplan niet toegepast boven zone 1?

Mail 17.4.2005

To: raf.debaerdemaeker@mobilit.fgov.be ; OMBUDSDIENST LUCHTHAVEN <mailto:airportmediation@mobilit.fgov.be>  
Cc: yves.leterme@vlaanderen.be ; lodewijk.dewitte@vl-brabant.be ; jpolbrec@vl-brabant.be ; boreas@skynet.be ; bert.anciaux@vlaanderen.net ;  burgemeester@machelen.be ; Gyssels Karl <mailto:karl.gyssels@telenet.be>  ; bart.laeremans@pandora.be

Geachte Heer Ombudsman,
Beste Raf,

Zondag 17 april 2005 14u20.
Terwijl op dit ogenblik het zoveelste vliegtuig, opgestegen van op de 25R, boven mijn hoofd voorbijraast, zou ik graag enige verklaring ontvangen waarom vandaag (voor de zoveelste keer) het spreidingsplan niet toegepast wordt.
Denkt BIAC misschien omdat de zichtbaarheid nogal beperkt is dat wij hier in Diegem, vermits we niets zien, ook niets horen?

Tevens wens ik U te herinneren aan mijn klacht nummer
A/SMO/RDB/id/05-03/16270 betreffende zondag 13 maart, waarbij U mij antwoordt:
Voor zondag 13 maart, tussen 07:53 en 10:09, is opgestegen vanaf de baan 25R. Hiervoor hebben wij geen verklaring gekregen, en hebben deze klacht doorgestuurd naar BIAC en Belgocontrol.
Ik hoop dat uw dienst intussen al enige verklaring gekregen heeft van een van beide organisaties en ontving dan ook graag een antwoord op mijn vraag.
Ik dank U bij voorbaat voor de aandacht die U aan mijn vraag besteedt en groet u vriendelijk.
 
J.F.D.C.
B 1831 Machelen (Diegem)

Niet alleen andere windnormen maar ook andere mistprocedures voor baan 20 en baan 25R?
Mail 17.4.2005
 

----- Original Message -----
 

From: Philippe TOUWAIDE <mailto:philippe.touwaide@mobilit.fgov.be>  
Sent: Sunday, April 17, 2005 4:18 PM
Subject: Re: zondag 17/04/2005: geen toepassing van het spreidingsplan

Sir,
Low visibility procedure in progress on 25 R, un-possible to use runway 20 due to mist and fog.
Thanks
Ph.T
_________________________________________________________
Philippe TOUWAIDE
 

Directeur van de Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal

 

Mr.. Touwaide, welke zijn deze 'low visibility procedures' en waarom verschillen ze voor de twee banen?
Mail 18.4.2005


Dear Mr Touwaide,

I thank you very much for your very quick answer to my mail on a Sunday. I notice that you are as omnipresent and persistent as the planes'noise, 24 hours a day, 7 days a week.

I see that you are switching over to the English language. Have I to conclude that you are so ashamed of what is going on that you don't wish anymore to use a national language? I do understand the feeling, you know. I face the same problem regularly.So today at about 12.20 when I said good-bye to foreigners on the doorstep (Brussels 13), I got the remark "It is Brussels here, no ? We drove only 10 min from center to get here ?" A good picture, no?  Next month we have a Chinese delegation, perhaps they come to see if the mailing of Air Libre fits ?

I would be grateful if you could explain which are the low visibility procedures - on both runways 20 and 25and if they are different whic is the reason ?

May I ask to stick to Dutch, French, English, German or Spanish please, we will really be in trouble ie to answer you otherwise.

I thank you in advance for your answer and remain,

Yours faithfully,

F. D.  Diegem (working in Brussels 13)