Mails ivm rampnachten boven Noordrand. Veel te hoge frequentie verhoogt veiligheidsrisico boven Noordrand onaanvaardbaar! Om van gezondheidsrisico maar niet te spreken


Mails december 2006

Geachte,
De zoveelste rampnacht
Vanaf 3 u niet meer kunnen slapen
Onaanvaardbaar! Ik protesteer! Alleen nachtvluchten naar N en NW mogen hier vliegen. Al de rest is onwettig en verhoogt ontoelaatbaar het veiligheidsrisico vanwege de veel te hoge frequentie op zo grote afstand van de luchthaven en onder, naast of of verlengde van NIET EEN STARTBAAN!
 
Graag de volledige vlieglijst van afgelopen nacht.

Hoogachtend
 J. O.
Actie Strombeek

Mevrouw,

voor de vertrekken vanaf de baan 25R zijn er verschillen voor dag (0600-2300) en nacht (2300-0600).
Dit is de enige baan waar dit voor geld.
Voor de nacht (2300-0600) is er een definitie dat in normale weersomstandigheden enkel de vertrekken voor N en W vertrekken vanaf baan 25R, en de vertrekken voor Z en O van de baan 20.

Indien door omstandigheden alle vertrekken vanaf de baan 25R moeten gebeuren (gedurende de nachtperiode) zijn de vluchtroutes voor Z en O vanaf de baan 25R de "Z" routes.
Dit is gedefinieerd door Belgocontrol, voor zover ik kan nagaan sinds 2002, en deze routes volgen allen in eerste instantie de ring rond Brussel.

 
Met vriendelijke groeten,
R A F De Baerdemaeker.

----------
Van:
Datum: Fri, 15 Dec 2006 12:29:18 +0100
Aan: <airportmediation@mobilit.fgov.be>
Onderwerp: Re: RE : Nacht wo6-do7.12.2006

Geachte,

met dank voor snelle toezending.

Vind u een dergelijke concentratie boven dichtbevolkt gebied als Strombeek nog normaal?
Het lijkt erop dat zowat elke nacht de 'omstandigheden' vragen om dergelijke concentratie.
Ik protesteer met alle kracht tegen de waanzin van de situatie dat vluchten naar het Z , ZO en O eerst naar het NW omgeleid worden om belangrijker mensen te sparen.
Het veiligheidsrisico boven de noordrand wordt ontoelaatbaar verhoogd bij een dergelijke concentratie van vluchten boven dezelfde inwoners, dag en nacht. Om van het gezondheidsrisico maar niet te spreken

Hoogachtend
J. O.
Actie Strombeek
-------------------------------

Geachte,

Kan er duidelijkheid verschaft worden over de "omstandigheden"?
Heeft de Ombudsdienst er zicht op welke dit zijn, gezien de historiek van bv 2006?
Zo niet kan Belgocontrol de vraag gesteld?

Hoogachtend
J. O.
Actie Strombeek

 

Tabel met de nachtvluchten 06-07/12/2006

 

Bekijd de radartrack van de nachtvluchten 06-07/12/2006

 

Geachte,


Volgens de boordtabellen zijn de door u opgegeven vertrekken niet juist.
Volgens de boordtabellen zijn er 33 vertrekken van 25R en niet 28
Tussen 3 en 4 uur zijn er volgens de boordtabellen 9 vertrekken en niet 7
Tussen 4 en 5 uur zijn er volgens de boordtabellen 14 vertrekken en niet 11
In de opsomming zijn de vluchten over Brussel niet opgenomen.

Ik vraag altijd volledige gegevens, graag snel uw reactie

Hoogachtend

J. O.
Actie Strombeek