BAKEN AFFLIGEM TWEE WEKEN BUITEN GEBRUIK, RING CHIEVRES VALT WEG TOT NIEUWE CHIEVRES 2 OKTOBER

MAIL dd 15 SEPTEMBER 2003

"La balise d'affligem est mise hors service pour 2 semaines, de ce fait, la route de nuit longeant le ring en direction de la balise de chièvres ne peut plus être utilisée du fait que les avions qui suivent cette route se dirigent vers cette balise. Pour ces raisons, il a été décidé jusqu'au 2 octobre 2003 d'utiliser TEMPORAIREMENT la route de jour vers Chièvres en PERMANENCE.

Une nouvelle route de nuit vers Chièvres sera mise en service dès le 2 octobre 2003, ces modifications ne concernent qu'un à deux vols maximum par nuit.

 

Philippe TOUWAIDE

Licentiaat in Luchtvaartrecht -

Directeur van de Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal

Beste

Kan dit ook in gewone mensentaal aub, ik kan dit niet uitleggen aan de mensen die onze website bezoeken

bij voorbaat dank

J.O.

Grimbergen

Philippe TOUWAIDE wrote:

AFI VOR/DME zal, wegens vervanging, buiten werking gesteld worden vanaf 15 september 8u00. Dit werd per NOTAM verspreid (A947/2003). Waar mogelijk wordt in de vertrek en aankomst procedures de track of DME guidance van AFI vervangen door een andere VOR/DME. Dit is echter niet mogelijk voor de bestaande night SID naar CIV met QC>4 (CIV2M). Deze SID wordt echter op 2 oktober vervangen door de CIV3M zonder track guidance van AFI.

Om de verkeersleiders de mogelijkheid te bieden dit tijdelijk probleem op te lossen heb ik voorgesteld om tijdens de periode 15 september/2 oktober de dag vertrekroute te gebruiken voor de vliegtuigen met QC>4. De SID CIV 7C ligt iets dichter bij de ring dan CIV 2M, maar benadert de track van CIV 3M.

_________________________________________________________

Philippe TOUWAIDE

Licentiaat in Luchtvaartrecht

Directeur van de Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal