Noordrand wordt méér uren overvlogen dan Oostrand, niet minder! UBCNA telt voor Noordrand alleen rechtstreekse vluchten en voor Oostrand rechtstreekse én onrechtstreekse vluchten! Radartracks ombudsdienst spreken duidelijke taal. De zoveelste bedriegelijke manipulatie van de cijfers.

Mail 13.10.2005

De Noordrand wordt méér uren overvlogen dan Oostrand, niet minder, zoals de UBCNA beweert in onderstaande tekst. De Unie telt voor de Noordrand alleen rechtstreekse vluchten en voor de Oostrand rechtstreekse én onrechtstreekse vluchten! De zoveelste bedriegelijke manipulatie van de cijfers van mensen die voor niets terugdeinzen om hun gelijk te halen.

Voor zichzelf tellen ze de uren op dat er vertrokken wordt vanaf 25L én  25R én de 20, terwijl ze rechtstreeks alleen de vertrekken vanaf de 20 hebben. Al de rest is onrechtstreeks (en dus op grotere hoogte overvlogen worden dan met de rechtstreekse vluchten, net als in de Noordrand).

Voor de Noordrand doen ze alsof deze alleen maar de vertrekken van 25R heeft, terwijl de bewoners aldaar ook de - onrechtstreekse - vertrekken vanaf 25L én de 20 hebben, en sommige mensen in de Noordrand zelfs nog de vertrekken vanaf 02!

Het reëel aantal uren 'rechtstreeks overvlogen' is voor de Noordrand veel groter dan voor de Oostrand, en ook het totaal aantal uren overvlogen ligt hier hoger dan daar.

Als de UBCNA eerlijk zou tellen (in een betere wereld?), dan zouden ze
- ofwel alleen de vergelijking maken tussen wat ze rechtstreeks hebben,
of voor iedereen rechtstreeks + onrechtstreeks samentellen.
Maar dat ze voor de Oostrand rechtstreeks + onrechtstreeks samentellen en voor de Noordrand alleen rechtstreeks meetellen, dat is zwart op wit, aanwijsbaar BEDROG.

Met vriendelijke groet

M.J.
Grimbergen


Uittreksel uit UBNA-mail: Voici pour vous aider des chiffres sur les heures de survol

heures de jour = 7 x 17 hrs (06/23) = 119 hrs.
heures de nuit = 7 x 7 hrs (23/06) = 49 hrs.
pour un total de 168 hrs. par semaine.

Plan de Dispersion actuel en service

Jour :
Noordrand est survolé de jour pendant 108 hrs. sur 119 hrs., soit 10 % de période de repos
Oostrand est survolé de jour pendant 119! hrs. sur 119 hrs., soit en permanence, 0 % de repos
Nuit :
Noordrand est survolé de nuit pendant 25 hrs. sur 49 hrs., soit 50 % de période de repos
Oostrand est survolé de nuit pendant 36 hrs. sur 49 hrs., soit 25 % de période de repos
Chaque fois qu'à cause du vent le piste 02 est utilisé, c'est 100 % des avions qui survolent le oostrand,
et 0 % des vols sur le noordrand, qui alors n'est pas du tout survolé

Projet de Plan de Concentration du Gouvernement Flamand Leterme

Jour :
Noordrand est survolé de jour pendant 103 hrs. sur 119 hrs, soit 14 % de période de repos
Oostrand est survolé de jour pendant 119 hrs. sur 119 hrs, soit en permanence, 0 % de repos
Nuit :
Noordrand est survolé une seule nuit par semaine, soit 7 hrs. sur 49 hrs, soit 86 % de période de repos
Oostrand est survolé 5 nuits par semaine ( 1 x 02, 1 x 25 R, 1 x 25 L et 2 x 20 ) soit 35 hrs. sur 49 hrs, soit 28 % de période seulement de repos

Le grand gagnant de tout ce projet est bien le Noordrand qui passe de 3 nuits et demies de vols de nuit par semaine, à une et une seule nuit !!!!!!!! ( le Noordrand passe de 50 % à 86 % de période de repos et de calme la nuit, soit 50 % en plus !!!!!! )
L'Oostrand reste à 5 nuits par semaine et recevra en plus tous les atterrissages 02 d'autant que la région flamande veut diminuer fortement les normes de vent afin qu'on utilise beaucoup plus la piste 02.

Jacques VANDENHAUTE
Bourgmestre de Woluwe-Saint-Pierre