Startbaan 25R staat niet op een draaimolen. Dan moet maar de best passende baan gebruikt worden, ook al is dat 20/02 of 07.
Omhoog, zo recht mogelijk, tegen de wind in, zo snel mogelijk naar boven. Veel meer is er niet.

Mail maandag 9 oktober 2006

Beste Actie noordrand

Er wordt nu al jaren gezeverd over dat spreidingsplan, een vliegwet, kat en muis spel, pestgedrag, Franstaligen tegen Vlamingen, pffft.
Wordt het niet stilaan tijd dat we 'back to basics' gaan en eens de zaak gaan bekijken volgens de wetten van de natuur en de techniek.
Deze gegevens zijn van belang :
- heersende windrichting ( niet moeilijk, dat zijn al jaren statistieken over )
- de luchthaven zoals hij nu gebouwd is ( die landingsbanen staan niet op een draaimolen )
- de principes van opstijgen en landen van een vliegtuig
Veel meer is er niet !
De meeste mensen die ik ken uit de luchtvaart zeggen :
- omhoog, zo recht mogelijk, tegen de wind in, zo snel mogelijk naar boven
- dat is het veiligste, dat is het snelste, dat verbruikt het minste en dat maakt het minste LAWAAI
Als je eens kijk naar Google Earth dan zie dat de ene baan richting Dilbeek gaat, ( Vlaanderen )
de andere baan gaat richting Waterloo ( Wallonië )
Als de wind dan uit het Noorden of Noord-Oosten komt, dan moeten ze maar de andere richting uit.
Spijtig voor de inwoners die dan juist eronder wonen, maar dan kan de overheid ingrijpen en fiscale maatregelen treffen voor de bijkomende akoestische isolatie, de ventilatiesystemen volgens de Kyotonorm systeem D+, een verminderd kadastraal inkomen, enz.
Maar m.i. is het dan duidelijk gesteld, veilig, fuel-besparend, enz.
Het gezond verstand zegt hoe sneller omhoog, hoe sneller je d'r minder last zal van hebben en dat is goed voor iedereen.
DHL verdwijnt, er zal wel iets anders komen in de plaats, maar vliegtuigen worden ook minder lawaaierig.

W.C.
Meise én Brussel