Geachte premier,
 
Gefeliciteerd ivm uw beslissing ivm mevrouw Durant. Ik hoop dat u inziet dat deze dame alles gedaan heeft (en niet altijd op een deonthologische manier) om zoveel mogelijk vluchten uit het Brusselse luchtruim te halen en te verspreiden naar Vlaanderen.
 
Toch had ik volgende opmerkingen
 
Het stoort mij gigantisch dat er van die 3 lawaaiarme vliegtuigen boven Brussel zo'n spel gemaakt wordt. Men vergeet dat er voor de gewijzigde akkoorden over de nachtvluchten dit er een pak meer waren. Ik heb deze nacht de eer gehad om op volgende tijdstippen gewekt te worden : 3u20, 3u25, 3u30, 3u42, 3u 45 3u 59 4u05 4u10 4u13 4u15. het is nu 4u20 en tegen dat deze mail af is zullen er nog wel een paar bijkomen. U ziet dat ik lach met 3 vluchten meer of minder. Het nieuwe akkoord zal voor mij niet veel soelaas brengen daar de opsplitsing van de vluchten slechts gebeurd na Grimbergen.
 
Ik heb verleden jaar veel registratierechten aan de overheid betaald om mij hier in een oud herenhuis vlak bij de kerk van Grimbergen te komen vestigen. Nadien heb ik vadertje staat rijk gemaakt door de betaalde BTW aan de verfraaingswerken. U dient te begrijpen dat ik deze keuze niet zou gemaakt hebben indien ik wist wat me boven het hoofd hing.
 
Men schermt vaak met de tewerkstelling in zaventem. Als redelijk mens kan ik mij hier volledig achter plaatsen. Ik heb echter de pech om hoogopgeleid te zijn en kan dus niet snachts in de luchthaven gaan werken. Op mijn huidige werkplek ziet het ernaar uit dat mijn collega uit de oostrand van Brussel met die ene fel begeerde promotie gaat lopen. Wat wil je : indien je één à 2 keer per week met een slaaphoofd op je werk komt verlies je je competiviteit.
 
Over het zogenaamde veiligheidsrisico kan ik een boompje opzetten.
het risico dat een vliegtuig op Brussel neerstort is miniem (één keer op tienduizend jaar ?).
Indien bij de start toch een vliegtuig in de problemen komt dan kan het toch alleen maar rechtdoor vliegen.
Bij een ongeval boven de rand zijn er niet noodzakelijk minder slachtoffers op de grond.
 
kortom, ik denk dat men meer mensenlevens kan redden in Brussel door iets te doen aan de verkeersveiligheid en dergelijke.
 
Het lijkt me niet meer dan billijk dat alle genomen beslissingen van mevr. Durant in dit dossier (dus ook de dagvluchten) worden geschrapt. ik denk oa aan de afschaffing van de route chabert.
 
Als afsluiter meld ik u dat ik de vlucht van 4u40 vergeten ben.
 
Met dank
 
H. DS