Zondag zijn we sinds zes uur 's morgens bijna continu overvlogen. Wat waren de redenen ook weer? Werken 20/02? Tailwind? Zijwind? Mist? Of konijnenjacht, ruitenwassen controletoren?


Mail spreidingsplan 05/02/06

Mijnheer de Minister,

U zult er zeker niet wakker van worden, maar ik wens eens te meer lkacht neer te leggen voor het niet-naleven vandaag zondag 5 februari 2006 van het spreidingsplan.

Als ik zeg "u zult er niet wakker van worden", dan bedoel ik dat ik om 6 uur klaar wakker werd van opstijgende vliegtuigen, ondanks het feit dat dit de enige dag zou moeten zijn dat ik kon doorslapen.

Sindsdien werden wij bijna "continu" overvlogen, behoudens een korte koffie- of sigaretpause voor de middag.

Om het de ombudsdienst gemakkelijker te maken, zal ik even een paar gebruikelijke smoesjes citeren : werken op de 20/02, tailwind, zijwind, mist..... en een paar tips geven om even variatie te bregen : konijnejacht op de 25R, herstellen van de piste wegens mollenhopen op de 25R, ruitenwassen van de controletoren aan de kant van de 20/02 ... of wie vindt beter ?

Slaap zacht Mijnheer de Minister  !

Salut en de wind vanachter

D.M.
1831 Diegem

PS : note pour Monsieur Touwaide, inutile de répondre, puisque la plainte est en néerlandais, son collègue s'en chargera.

 

Antwoord ombudsman: bij slecht weer vliegen ze waar ze willen! Conclusie: dus bij ons!


Mail 6.2.2006

----- Original Message -----
From: Philippe.Touwaide@mobilit.fgov.be
To:   ; Minister LANDUYT <mailto:renaat.landuyt@mobilit.fgov.be>  
Cc: Jean-Pierre De Groef <mailto:burgemeester@machelen.be>  ; CREYF <mailto:simonne.creyf@dekamer.be>  ; lodewijk.dewitte@vl-brabant.be ; STAES Bart ASSISTANT2 <mailto:bstaes-assistant2@europarl.eu.int>  ; yves.leterme@vlaanderen.be ; Bert Anciaux <mailto:bert@vlaanderen.net>  ; Ombudsdienst <mailto:raf.debaerdemaeker@mobilit.fgov.be>  ; Vlaams Brabant <mailto:jpolbrec@vl-brabant.be>  
Sent: Monday, February 06, 2006 1:06 PM
Subject: Re: spreidingsplan 05/02/06

Monsieur,

Un détail précis de l'utilisation des pistes vous sera communiqué dès que nous bénéficierons de toutes les informations.

Toutefois je puis déjà vous préciser :
- que la piste 20 a été toutefois utilisée pendant une certaine partie de ce dimanche
- tous les décollages ne se sont pas faits depuis la piste 25R ce dimanche
- que le Plan de Dispersion n'est PAS applicable lorsqu'on est en LOW VISIBILITY PROCEDURE IN PROGRESS ce qui était bien le cas ce dimanche 5 février 2006
- que la sécurité de la navigation aérienne prime avant toute autre considération

Une réponse complète en néerlandais vous parviendra prochainement.


Philippe TOUWAIDE
Directeur van de Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal