Waarom schuiven de CIV's steeds verder op naar het Noorden? Waarom is 25R tijdens nacht maandag/dinsdag tegen alle afspraken in de GANSE nacht gebruikt? Ik protesteer met KLEM

Klacht 2/3 januari 2006

Geachte heer Ombudsman,

Ik wens met klem te protesteren tegen:

  1. de vreselijke lawaaihinder van de voorbije nacht, een nacht waarbij wij nota bene volgens het spreidingsplan GEEN NACHTVLUCHTEN zouden mogen gehad hebben (voorzien vertrek op 20 tot 03h, nadien vertrekken op 07 met landingen op 25R tot 03 h en nadien landingen op 02, echter door de uitspraak van 17 maart 2005 door Landuyt omgebogen in landingen over Perk op de baan 20).
  2. Dit is nog paradoxaler (en er zal natuurlijk wel een uitleg voor bestaan) omdat er NO wind was, waarbij de logica juist zou zijn dat er inderdaad geland zou worden op 02 en opgestegen op 07! Neen, in dit apenland wordt er alles aan gedaan om toch maar alles bij de Vlamingen van de Noordrand te sturen. Met de windcriteria voor de baan 20 die strenger zijn dan voor de baan 25 wordt natuurlijk tot 03 h opgestegen op de 25R MET RUGWIND. Daarna mogen ze uiteraard ook niet na 3h landen op de 20 en niet landen op de 02 omdat daar Franstaligen wonen, dus maar blijven landen op 25 en dus opstijgen op 25R en met een grote bocht rond Brussel vliegen! Ongehoord! Klopt deze uitleg, mijnheer de Ombudsman? Graag radartracks EN vluchtlijsten voor de voorbije nacht.
  3. De route naar CIV - hoe het komt weet ik niet, ook daar zal wel een uitleg voor zijn - schuift alsmaar verder op naar het Noorden en officieel is er natuurlijk niets veranderd, of toch? Ook toen ik met Durant in de Zevende Dag was beweerde die excellentie dat er voor de dag NIETS veranderd was, m.a.w. we waren een beetje gek dat we toen en nu overal vliegtuigen zagen vliegen! Kan u me de radartrack bezorgen van de CIV's van 20 h 03 en 20 h 25?

Met dank en desondanks vriendelijke groeten,

M.G.
Meise