BOEING 747-200 KALITTA AIR : dangerous. Waarom laat  BIAC deze zeer oude, zeer lawaaierige en dus zeer gevaarlijke vliegtuigen überhaupt nog vliegen? Ze zijn een gevaar, OVERAL rond de luchthaven


Mail 7.5.2006

Commentaar van Daedalus.
Pilot's resuest: piloten kiezen omwille van de toestand van het vliegtuig (zwaar toestel, zwaar geladen,) en van de weerstomstandigheden voor vertrek van een andere piste kiezen dan die op dat moment officiëel in voege is. Vooral zondagmorgen gebeurt dat regelmatig, (zie ook 'Reacties' op www.actienoordrand.be). Als deze uitzonderingsvluchten de Noordrand treffen  is er geen vuiltje aan de lucht in de Oostrand. Als er een piloot van een inderdaad zeer zwaar toestel kiest voor de bredere en dus veilige baan 20, waar de eerste bewoning zich pas op 1600 m van het uiteinde van de baan bevindt en waar de bevolkingsdichtheid veel minder is dan boven de Noordrand waar vlak onder de baan, vanaf 850 m er al een dichte bevolking woont, is het hek van de dam. Nimby Nimby regeert.
De vraag blijft of het nog verantwoord is zulke zware vliegtuigen om het even waar te laten vliegen, zeker in een zo dicht bevolkte agglomeratie als rond Brussels National Airport. Als een vliegtuigmotor uitvalt zwenkt het vliegtuig automatisch de richting uit van de uitgevallen motor. Als het vliegtuig neerstort, waar valt het dan? Men brengt begrip op voor egoïstische NIMBY-reacties, maar zolang er vanaf Zaventem met dergelijke toestellen gevlogen wordt is het onverantwoord, ondemocratisch en regelrecht discriminerend het risico van de luchthaven op één bewonersgroep te concentreren.

From: S.O.S. Oostrand [mailto:s.o.s.oostrand@belgacom.net]
Sent: zondag 7 mei 2006 19:14
To: SY-Henry Charles; info@kalittaair.com; operations@kalittaair.com
Cc: philippe.touwaide@mobilit.fgov.be; hdineur@picque.irisnet.be; info@picque.irisnet.beetcandries; nrotenberg@hba.cd; info@kalittaair.com; dgmplng@bdbiman.com; sam.woodward@GeminiAirCargo.com; william.garrett@GeminiAirCargo.com; donald.creston@GeminiAirCargo.com; fred.mills@GeminiAirCargo.com; chris.reamy@GeminiAirCargo.com; sdix@woa.com; pecoraro@woa.com; info@aerlingus.com; info@afriqiyah.be; support@airdolomiti.it; info@airmalta.com; customerrelations@transat.com; alitaliabe@sept.fr; info@aua.com; contact@aua.com; mdbiman@bdbiman.com; dcsbiman@bdbiman.com; office@air.bg; relacionesclientes@iberia.com; cargobll@maersk-air.dk; brurmoa@olympicairlines.be; brukmoa@olympicairlines.be; info@onurair.com.tr; serviceclientele@royalairmaroc.com; cargo@royalairmaroc.com; customerrelations@sas.se; customer-relations@swiss.com; customer_relations@tarom.ro; customer.service@tarom.ro; customer-service@virgin-express.com; feedback.europe@dlh.de; acmab@skynet.be; ccab@ccab.aero
Subject: KALITTA GO HOME

BOEING 747-200 KALITTA AIR : dangerous


Taken-Off from the shortest runway 20 at sunday 07.05.2006 at 15.02.52 local time at Zaventem Brussels Airport

KALITTA WAS flashed at 101.41 decibels NOISY NOISY above Wezembeek-Oppem on a Sopok Lima Route ( ??? ) between 15.02.52 and 15.03.48 local time.

101.41 decibels incredible as true : it"s KALITTA.... a very old Boeing 747-200

Why don't you ask the longer runway 25 right for take-off at sunday ?

Because due to political reasons the runway 25 R should be closed to protect a minister living in the area of the 25 Right ? It's a non-sense ! Security first.

Kalitta on 25 right and never on 20...